Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2008 16:17 - Тройният филтър
Автор: silviang Категория: Други   
Прочетен: 1493 Коментари: 0 Гласове:
0



 

 

 image

Веднъж при Сократ дошъл познат и казал:

- Искам да ти кажа нещо, което чух за един твой приятел.

- Чакай малко - отвърнал Сократ - Преди да ми разкажеш това, трябва да минеш през моя Троен филтър. Трябва да филтрираш това, което се каниш да ми кажеш за мой приятел.

 
-Първият филтър — Истина.

- Кажи ми, ти абсолютно ли си уверен, че това е истина?

- Не - отговорил гостът - аз просто го чух от други.

- Значи, ти не си уверен, че това е истина.

- Сега вторият филтър - Добро.

- Това, което се каниш да ми разкажеш за моя приятел, съдържа ли нещо хубаво?

- О, наопаки, доста лошо е.

- И така, ти се каниш да ми кажеш нещо,което може да се окаже неистина, и на всичкото отгоре е лошо.

- Третият филтър - Полезност.

- Мога ли аз да извлека някаква полза от казаното от теб?

- Всъщност, не - отговорил човекът.

- В такъв случай, ако това, което искаш да ми кажеш не е нито правдиво, нито добро, нито полезно, то за какво ми е нужно да го знам?- казал мъдреца и отпратил госта.

Така Сократ и не научил, че жена му Ксантипа му изневерявала с най-добрия му приятел.

** Оттук извода:

Живей според Тройния филтър на Сократ и ще бъдеш щастлив!

 

Превод : Пламена Добрева



Тагове:   филтър,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: silviang
Категория: Други
Прочетен: 855026
Постинги: 400
Коментари: 672
Гласове: 6093
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930