Науката вече е дефинирала типове фобии, непознати допреди само десет години - космикофобията (страх от космически явления - например падане на метеорит), киберфобията (страх от работа с компютър - възрастните хора са страхуват да докоснат компютъра, за да не повредят нещо), прософобията (страх от прогреса - най-често опасения от това, че животът ще започне да се управлява от машини), хеленофобията (страх от научните термини - ако не разбера нещо, ще ме вземат за глупак), ергофобията (страх от работа - аз нищо не умея и ще ме изгонят от работа).
"Заслуга" за някои страхове има и все по-голямата популярност на рекламите по медиите, смятат изследователите. Благодарение на рекламните послания хората страдат от верминофобия (страх от микробите), фалакрофобия (страх от оплешивяване), ритифофобия (страх от бръчки), дисморфофобия (страх от физическа непривлекателност), осмофобия (страх от мириса на собственото тяло).
Много от жителите на големите градове изпитват страх например да влизат в метрото. Парадоксално е, че в същото време те спокойно пътуват с кола, управлявана от неопитен водач или по лоши пътища.
Съществуват и по-екзотични фобии: аблютофобия (страх от миене и водни процедури), апопатофобия (страх от ходене в тоалетна), базофобия (страх от ходене), хедонофобия (страх от наслаждаване), метрофобия (натрапчив страх от поезия), синофобия (страх от китайци), спектрофобия (страх от огледала), ерейтофобия (страх от изчервяване) и накрая фобофобия (страх от възникване на страх).